Mindfulness 

Mindfulness is een succesvolle methode om innerlijke rust te vinden en daardoor gemakkelijker in evenwicht te blijven met jezelf en je omgeving.

 

Je leert bij mindfulness met behulp van meditatieoefeningen, (ook beeldende oefeningen) stil te staat en aandacht te hebben voor je gevoelens, zonder meteen iets te moeten oplossen, te handelen of te presteren. Juist die aandacht voor jezelf zonder eisen en verwachtingen spelen een belangrijke positieve rol bij gevoelens van overbelasting, depressiviteit en (faal)angst.

 

Training:

mindfulness is een vaardigheid die je je zelf kunt aanleren door het vaak te oefenen. Door het regelmatig, liefst dagelijks te trainen, veranker je een mindfulle attitude in je dagelijks leven. De 6 wekelijkse begeleide training in mijn praktijk biedt je een stimulans om (weer) te beginnen en zelf door te gaan. Naar behoefte kun je de begeleiding met steeds 6 x verlengen.

 

Hiermee ga je aan de slag:

De training helpt je bij het steviger ontwikkelen in jezelf van de onderstaande gebieden:
Voldoening vinden
Aandacht voor je lichaam
Genieten van kleine dingen
Relativeren
Verdragen van ongenoegen en geestelijke pijn zonder gestrest en/of doodmoe te worden
Bewust worden van eigen patronen en gedachten
Met een open blik naar jezelf en anderen te kijken
Mildheid en acceptatie voor jezelf en anderen

 

Aanbod:

• Individuele begeleiding
• Persoonlijke aandacht op maat
• Een cyclus van 6x een uur waarin je wekelijks begeleid oefent met eenvoudige traditionele meditatieoefeningen, afgewisseld met beeldende meditatievormen. 
• Je merkt wat het beste bij je past: in rust aandachtig en opmerkzaam te zijn voor wat je voelt of juist door eenvoudige teken- en schilder opdrachten rust en aandacht voor jezelf te creëren. 
• Je krijgt voldoende uitleg en oefenstof om een mindfulle attitude (gewoon thuis aan de keukentafel, zonder ingewikkelde rituelen) verder uit te bouwen

 

Wanneer:

Een vast tijdstip in de week in overleg